Del 21 de maig a l'11 de setembre de 2022 s'exhibeix al Museu d'Art de Girona l'exposició 'Postectura. La construcció del demà', comissariada per Bernat Puigdollers. (Ampliar) - Aquest cavall articulat que havia estat propietat de l'escultor Enric Monjo. Anys més tard, Josep M. Subirachs, malgrat no conservar un bon record del seu pas pel taller del seu mestre, el va adquirir, junt amb unes eines signades amb les inicials de Monjo, a la seva vídua.
El taller d'Enric Monjo. (Ampliar) - Eines que havia estat propietat de l'escultor Enric Monjo, marcades amb les seves inicials, adquirides per Josep M. Subirachs a la seva vídua.
Escola Llotja. (Ampliar) - Barriada de l'estació de França. Francesc Labarta Planas. 1931. Oli sobre tela. Vil·la Casals-Museu Pau Casals, El Vendrell. Miquel Farré Albagés era, segons el testimoni de molts dels seus alumnes, el professor amb idees més avançades del claustre de l'Escola de Belles Arts. Pintor de murals i aquarel·lista exquisit, va desenvolupar una obra de gran frescor i atreviment per a la dècada dels quaranta. Aquest fet, unit a l'amplitud de mires en qüestions artístiques i el suport que donava als seus alumnes, el va convertir en una figura clau per a l'Escola Llotja. Només cal observar la forta influència del dibuix de Farré en aquesta obra de l'alumne Albert Sangrà per adonar-nos de la seva repercussió en els joves pintors. En aquest aspecte el seguir de prop, encara que amb un concepte més clàssic de les arts, el pintor Francesc Labarta, decorador, pintor i muralista que conreava una pintura postimpressionista. (Ampliar) - Paisatge d'Andora. Miquel Farré Albagés. 1941. Aquarel·la sobre paper. Col·lecció particular. (Ampliar) - Interior d'una aula de Llotja. Joaquim Datsira Prunés. Ca. 1947. Oli sobre tela. Col·lecció Mercè Vallverd&uacxute;. (Ampliar) - Una sala de l'exposició.
Betepocs. (Ampliar) - Terrats de Barcelona. Oriol Balmes Bosch. 1949. Oli sobre tela. Facultat de Belles Arts. Universitat de Barcelona. Joaquim Datsira va ser simultàniament membre del grup Betepocs i del grup Postectura. Era considerat per bona part dels seus companys un dels pintors més dotats de la seva promoció. Hàbil en el dibuix i en l'ús del color, era, a més, un dels artistes de l'escola que va adoptar precoçment algunes de les opcions artístiques d'avantguarda. Aquest autoretrat surrealista n'és bona prova, forma part d'una sèrie d'autoretrats en què experimentava diferents estils artístics com el cubisme, el surrealisme o l'hiperrealisme. (Ampliar) - El grup Postectura reunit al Jardí dels Tarongers, a Pedralbes, on Martí Sabé tenia l'estudi. Ca. 1950. D'esquerra a dreta: Josep M. Subirachs, Francesc Torres Monsó, Ricard Creus, Joaquim Datsira, Josep Martí Sabé i el seu fill Jordi, i Esther Boix. Arxiu Martí Sabé. (Ampliar) - Una sala de l'exposició.
"Tres pintores –Ester Boix, Ricardo Creus y Joaquín Datsira- y tres escultores –J. Martí Sabé, J.M. Subirachs y F. Torres Monsó- exponen conjuntamente bajo el recio titulo de “Postectura“. Dicen en el breve manifiesto
del grupo que “Postectura” no pretende ser un “ismo” nuevo, sino que sólo quiere definir la posición de su obra, derivada de las tendencias constructivas hacia un nuevo humanismo. Sintetiza para ellos la situación actual del postCubismo, post-Purismo, post-Suprematismo, post-Neoplasticismo y todos los “ismos” que tienen por ideal común la restauración elemental del objeto en oposición a las tendencias subconscientes derivadas del Dadá. (Ampliar) - Una sala de l'exposició. (Ampliar) - Josep Martí Sabé i Esther Boix Pons. Viquipèdia. (Ampliar) - Una sala de l'exposició. (Ampliar) - Una sala de l'exposició. (Ampliar) - Els membres de Postectura entrevistats a Ràdio Nacional de Barcelona amb motiu de la inauguració de la seva exposició a les Galeries Laietanes. 1950. [Més obres de l'exposició]-------- |
(Ampliar) - Nu. Estudi per a una escultura. Enric Monjo Garriga. 1933. Museu Enric Monjo, Vilassar de Mar.
(Ampliar) - Enric Monjo al seu taller als jardins del seu domicili.
(Ampliar) - Retrat d'Entic Monjo. Ca. 1947. Mercè Vallverdú Borràs. Llapis sobre paper. Col·lecció Mercè Vallverdú.
(Ampliar) - Esbós per als murals del Banco Bilbao. Miquel Farré Albagés. Carbó sobre paper. Col·lecció particular.
(Ampliar) - Retrat de Jaume Sangrà. Albert Sangrà Domènech. Projecte mural. 1945. Carbonet sobre paper. Col·lecció família Sangrà.
(Ampliar) - Acadèmia. Nu (Pepa Melendres). Ramon Folch Roca. 1947. Oli sobre tela. Col·lecció particular.
(Ampliar) - Acadèmia. Nu femení. Albert Sangrà Domènech. 1945 Carbonet sobre paper. Col·lecció família Sangrà.
(Ampliar) - Acadèmia. Guix. Llorenç M. Alier Ochoa. Ca. 1945. Carbonet sobre paper. Col·lecció particular.
(Ampliar) - Maternitat. Vicenç Navarro Moreno. Ca. 1929. Terracota. Vil·la Casals-Museu Pau Casals. El Vendrell.
(Ampliar) - Interior del Borsí. Llorenç M. Alier Ochoa. Ca. 1947. Oli sobre tela. Col·lecció particular.
(Ampliar) - Albert Sangrà pintant a Llotja. Saturo López García. Ca. 1947. Oli sobre fusta. Col·lecció família Sangrà.
(Ampliar) - Jordi Fornas pintant a Llotja. Albert Sangrà Domènech. 1947. Oli sobre cartró. Col·lecció família Sangrà.
(Ampliar) - Autoretrat surrealista. Joaquim Datsira Prunés. 1947. Carbonet sobre paper. Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi.
(Ampliar) - Autoretrat. Llucià Navarro Rodón. 1947. Oli sobre tela. Col·lecció Francesc Navarro Pérez-Dotz.
|
CONTACTE ----Avís legal ----Aviso legal ----Legal notice |
© Fèlix Xunclà/Assumpció Parés |