|
Divisió de l'obra pictòrica de Jaume Roca Delpech per èpoques
Periode |
Temàtica principal |
Tècniques emprades |
1918 1926 |
Dibuixos il·lustratius i humorístics |
Llàpis plom i ploma. |
1926 1932 |
Estudis d'anatomia. Ninots humorístics. Caricatures. Figures |
Llàpis plom i ploma. |
1932 1935 |
Temes fantàstics d'inspiració surrealista (destruïts tots pel propi artista) |
Olis i collages. Aquarel·la. |
|
Paisatges de petit format, d'inspiració impressionista. |
Aquarel·la. |
|
Temes urbans. Paisatges. Interiors. Natures mortes. Retrats. |
Principalment oli (algunes obres de gran format). Algunes aquarel·les i uns pocs pastells. |
1943 1949 |
Paisatges. Temes urbans. Marines. |
Aquarel·la molt construïda, recolzada en dubuix a la nogalina aplicat a ploma, el qual queda integrat en el color. En alguns paisatges fluvials i de muntanyes i camps, sols empra aquarel·la pura. Generalment colors brillants. |
1949 1953 |
Els temes urbans dominen sobre els paisatges. Cavalls. Mercats. |
Aquarel·la sobre dibuix de nogalina a ploma (sempre sobre paper humit i granat). Cap a la segona meitat del 1950, la nogalina és substituïda gairebé totalment per la tinta xinesa aplicada sobre paper sec, amb un broc de plàtan. El color a pinzellades grosses esdevé menys brillant. |
1953 1957 |
Majoria de temes urbans. Dins el paisatge domina el rural. Mercats de bestiar. |
Aquarel·la amb traços molt forts de tinta, que sostenen -i moltes vegades emmarquen- el color. Dibuixos a tinta xinesa. |
|
Domini gairebé total de la temàtica urbana. Flors. Marines. Temes rurals. Algunes natures mortes. Gran quantitat de dibuixos humorístics. |
Aquarel·la on, progressivament, i sobretot en els temes urbans, el color -cada vegada més agrisat-, entre el qual es destquen petites notes de colors vius, és aplicat amb pinzellades petites i trencades, i pics de color i es lliga cada vegada més amb el dibuix a tinta xinesa. Entre 1966-68, alguns olis. |
Composició de la paleta de Jaume Roca Depech en l'última època.
Negre - Sèpia - Siena torrat - Ocre - Vermelló - Carmí - Crimson Lake o Oswald Red - Groc - Taronja - Blau ultramar - Blau cobalt - Blau cel - Violat - Verd bufeta - Verd carmí clar o verd fulla.
Els seus pintors de referència foren:.
Alfred Sisley, Moner, Auguste Renoir, Camille Pissarro, Sunyer.
|