Divisió de l'obra pictòrica de Jaume Roca Delpech per èpoques

Periode

Temàtica principal

Tècniques emprades

1918 1926

Dibuixos il·lustratius i humorístics
Llàpis plom i ploma.

1926 1932

Estudis d'anatomia. Ninots humorístics. Caricatures. Figures
Llàpis plom i ploma.

1932 1935

Temes fantàstics d'inspiració surrealista (destruïts tots pel propi artista)
Olis i collages. Aquarel·la.

1936 1939

Paisatges de petit format, d'inspiració impressionista.
Aquarel·la.

1939 1943

Temes urbans. Paisatges. Interiors. Natures mortes. Retrats.
Principalment oli (algunes obres de gran format). Algunes aquarel·les i uns pocs pastells.

1943 1949

Paisatges. Temes urbans. Marines.
Aquarel·la molt construïda, recolzada en dubuix a la nogalina aplicat a ploma, el qual queda integrat en el color. En alguns paisatges fluvials i de muntanyes i camps, sols empra aquarel·la pura. Generalment colors brillants.

1949 1953

Els temes urbans dominen sobre els paisatges. Cavalls. Mercats.
Aquarel·la sobre dibuix de nogalina a ploma (sempre sobre paper humit i granat).
Cap a la segona meitat del 1950, la nogalina és substituïda gairebé totalment per la tinta xinesa aplicada sobre paper sec, amb un broc de plàtan.
El color a pinzellades grosses esdevé menys brillant.

1953 1957

Majoria de temes urbans. Dins el paisatge domina el rural. Mercats de bestiar.
Aquarel·la amb traços molt forts de tinta, que sostenen -i moltes vegades emmarquen- el color.
Dibuixos a tinta xinesa.

1957 1962

Domini gairebé total de la temàtica urbana. Flors. Marines. Temes rurals. Algunes natures mortes. Gran quantitat de dibuixos humorístics.
Aquarel·la on, progressivament, i sobretot en els temes urbans, el color -cada vegada més agrisat-, entre el qual es destquen petites notes de colors vius, és aplicat amb pinzellades petites i trencades, i pics de color i es lliga cada vegada més amb el dibuix a tinta xinesa.
Entre 1966-68, alguns olis.

Composició de la paleta de Jaume Roca Depech en l'última època.

Negre - Sèpia - Siena torrat - Ocre - Vermelló - Carmí - Crimson Lake o Oswald Red - Groc - Taronja - Blau ultramar - Blau cobalt - Blau cel - Violat - Verd bufeta - Verd carmí clar o verd fulla.

Els seus pintors de referència foren:.

Alfred Sisley, Moner, Auguste Renoir, Camille Pissarro, Sunyer.

Índex