La ciutat Llegendes i tradicions Festes i esdeveniments Història de la ciutat Itineraris turístics Novetats Més apartats

Per commemorar el 90è aniversari de l’artista Domènec Fita, que va celebrar el 10 d’agost 2017, es varen organitzar sis mostres a diferents espais expositius de Girona. L'objectiu és explicar l’obra de Fita, de manera transversal, i copsar la manera de fer l’artista i el seu ús de materials, així com la diversitat de temes tractats i els recursos i tècniques que ha anat abraçant al llarg de la seva dilatada carrera.
L'exposició "Travessia. Un gest sobre textures i colors", dirigida per Jordi Armengol a l'Auditori - Palau de Congressos de Girona mostra diverses escultures.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

"En primer lloc, trobaràs les sirenes, que encisen i encanten tots els homes, siga qui siga que passe prop d'elles. I qualsevol que, sense saber-ho, escolte com canten les sirenes, mai tornaràa a casa seua per rebre la calorosa acollida del seus fills petits i l'esposa; l'encisaran les sirenes amb cants i amb la veu delicada...".
(Homer, Cant XII Odissea. Editorial Proa 2011, Barcelona.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

L'exposició que es presenta a l'AUditori de Girona acull la sèrie Mòmies feta per Domènec Fita, entre els anys 1973-74, en el marc de la celebració dels seus 90 anys.
El conjunt escultòric, fruit d'un llenguatge figuratiu, el composen figures amb mirades perdudes en situació letàrgica. Aquestes nimfes presenten diversos estats de descomposició allunyades ja de la vida que omplia les seves faccions. Éssers atrapats en un receptacle de color, immòbils, inexpressius, sense vida, on l'esquarterament de la pell expressa un inici de descomposició i d'alineació. Són models humans a mig camí entre el que havien estat i el que podrien esdevenir.
La instal·lació al vestíbul de l'Auditori se serveix del poema èpic l'Odissea d'Homer per crear una metàfora en homenatge al creador Fita, amb una visió de l'art fonamentada en l'experimentació i en una mirada sense prejudicis que conserva intacta i activa als seus 90 anys.
(Text extret del full de sala).

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

Obra de l'exposició

(Ampliar) - Obra de l'exposició.

  • Exposició "Laberint de llibertat a través del nu". Reportatge fotogràfic de l'exposició de Domènec Fita a la Fundació Valvi.

  • Exposició "Gest sense límits". Reportatge fotogràfic de l'exposició de Domènec Fita al Centre Cultural La Mercè.

  • Inauguració del monòlit dels Manaies. Reportatge fotogràfic i article de la inauguració l'1 d'abril 2015, d'una escultura que Domènec Fita va dedicar als Manaies de Girona, a la plaça dels Manaies, darrere de la seu de la Generalitat i l'antic edifici d'Hisenda.

  • Mapping "300 anys. Estel.cat". Reportatge fotogràfic i article de la projecció, el 31 d'octubre 2014, a la façana de la Catedral, del mapping titolat "300 anys. Estel.cat" obra de l'artista gironí Domènec Fita.

  • Capella de la confraria del Sant Sepulcre. Reportatge fotogràfic i article de la capella de la Catedral de Girona on s'exhibeix el "Crist jacent" de Domènec Fita.


  • [Més imatges]-------------Back-Index-Next


    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    Obra de l'exposició

    (Ampliar) - Obra de l'exposició.

    CONTACTE ----Avís legal ----Aviso legal ----Legal notice

    © Fèlix Xunclà/Assumpció Parés