Mai no li ha mancat l'entusiasme, a Edmon Roch, al qual sembla agradar el cine amb una certa tendència al meravellós. El cas és que s'ha implicat en la producció de projectes molt diversos amb entusiasme, que també ha manifestat en parlar dels cineastes amb els quals ha col·laborat. Estudiant brillantíssim d'història de l'art a la Universitat de Barcelona, amb un currículum acadèmic impressionant, va iniciar-se en el món del cinema com a crític i treballant al festival de Sitges. Arran del seu entusiasme per Metropolitan, va contactar amb el seu director, el nord-americà Whit Stillman, que es disposava a rodar un film sobre les seves experiències de joventut a Barcelona que du per títol el nom de la ciutat. Aleshores, a mitjan anys 90, Roch, home simpàtic i optimista, va començar l'activitat com a productor executiu, que, entre altres i sense oblidar la seva participació en l'adaptació d'El perfum, l'ha dut a treballar amb el madrileny Fernando Colomo, l'anglès Peter Greenaway (a Les maletes de Tulse Luper) i el francès Jean-Jacques Annaud, amb el qual va viure l'aventura de Set anys al Tibet. Per dur endavant una producció tan costosa com aquesta última, no només es requereix entusiasme, sinó capacitat organitzativa i perseverança. Tot això també ho deu haver necessitat per fer possible el documental sobre l'espia Garbo, el primer llarg que ha dirigit. Al darrere hi ha el rodatge de diversos curts i els guions del film Tic-Tac, de Rosa Vergés, i del migmetratge documental Awy from the Flock, a propòsit de l'artista Damien Hirst, i també altres projectes que, si no es van concretar, no va ser perquè no hi posés entusiasme.


Imma Merino. Publicat al Punt diari, 30/11/2009

Article original---------------------------------------------------------------------------


Index